نماز

نماز

هدف خلقت و هدف دین ،نماز و یاد خداست
نماز

نماز

هدف خلقت و هدف دین ،نماز و یاد خداست

لا جبر فی الدین

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

لا اکراه فی الدین 

 

یکی از جهالت های ما  دیکتاتوری در سطح فردی ، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی و ... است. ما یک جوجه مستکبر هستیم اما خبرنداریم. قرآن از صفت جبار یا زورگو به بدی یاد کرده و تنها زورگوی برحق در عالم خداست و اگر خدا جبار نباشد جهان خرتوخر می شود و فساد آن را می گیرد . الان جهان کاملا بر عدالت و میزان است و هیچ موجودی مختار نیست که بر خلاف اراده ی الهی حرکتی کند .یعنی شخصی که ظاهرا گناه می کند عملا بر مبنای حکمت و حکم الهی است اما قصد و نیت او متکبرانه است و فکر می کند دارد حکومت می کند. 

هست کرها گبر هم یزدان پرست  

لیک قصد او مرادی دیگرست 

 

قلعه ی سلطان عمارت می کند 

لیک دعوی امارت می کند 

 مثنوی 

 

خداوند مستقیما خودش کسی را عذاب نمی کند بلکه همین آدم به ظاهر بد مامور عذاب است و باز دیگری او را عذاب می کند. و لذا همه ی ما بندگان خدا هستیم اما فکر می کنیم ارباب هستیم. 

در احکام تشریعی جبری نیست اما متاسفانه علمای نادان با جبری کردن آن ،هم خود و هم پیروان خود  را به عذاب دردناک گرفتار می کنند. 

خداوند در قرآن به روشنی بیان کرده که ای پیامبر تو فقط دعوت کن همین(وَمَا أَنتَ عَلَیْهِم بِجَبَّارٍ ق 45) و حتی ابلیس هم که به نوعی مامور الهی است فقط دعوت می کند و بس . 

 

البته هرکاری دنباله دارد و هر عملی عکس العملی دارد و لذا انسان مجبور به انجام عملی نیست اما مجبور است پیامد آن را بپذیرد. قوانین تشریعی اختیاری است و تغییر پذیر . لذا ادیان متعدد و شریعت های رنگارنگ داریم اما قوانین تکوینی اجباری است و غیر قابل تغییر. نه کسی می تواند آن را بیان کند و یا باطل کند . از ازل تا ابد بوده وهست و خواهد بود. ما حتی نمی توانیم اسمی از آنها ببریم زیرا آنچه می گوییم در حقیقت مثل و گمان و فکر و خیال است و نه واقعیت. لذا حقیقت گفتنی و فهمیدنی نیست حقیقت دیدنی و شنیدنی است آنهم با چشم دل و گوش دل. 

 

أَفَمَن یَمْشِی مُکِبًّا عَلَى وَجْهِهِ أَهْدَى أَمَّن یَمْشِی سَوِیًّا عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ  

آیا کسی که به رو افتاده حرکت می‏کند به هدایت نزدیکتر است یا کسی که راست قامت در صراط مستقیم گام برمی دارد؟!(ملک 22) 

انسان وقتی آزادانه زندگی کند بر مبنای نور الهی هیچگاه  تحت فشار زور نیست و راست راه می رود اما وقتی خداوند او را تنبیه کند نه با شلاق بلکه شکنجه ی نادانی . چنین شخصی سینه خیز راه میرود و همیشه خسته و زخمی و خشمگین است . 

 

خداوند جبار است اما در احکام تکوینی و دموکراتیک است در احکام تشریعی و تکلیف او متغیر است زیرا بر مبنای توانایی است (لایکلف الله نفسا الا وسعها) مثلا در قرآن احکام روزه داری تغییر می کند زیرا عرب های عربستان تحمل آن را نداشتند و خداوند کلی تخفیف داد و آسان شد یعنی متناسب با توان آنها شد و حتی اگر کسی نمی تواند کلا روزه بگیرد و مثلا تحمل گرسنگی ندارد می تواند بجای آن مساکین را اطعام کند. 

تاثیر وضو بر چاکراهای انرژی

” مشاهده شده که  وضو گرفتن، به طور کلی اکثر چاکراها و کانال های انرژی را بزرگ و فعال می کند. نکته جالب آن است که در این عمل, میزان افزایش در چاکراهای پایینی بسیار بیشتر از چاکراهای بالایی است . یعنی اگر چاکراهای بالایی تا ۵/۱ برابر بزرگتر شده اند , چاکراهای پایینی ( قاعده ای , جنسی و نافی) به راحتی تا دو برابر و حتی بیشتر رسیده اند .

و ایشان می نویسند که : ” در ادامه رعایت چنین آدابی است که تجربیات خداشناسی آغاز میشود . بررسی انرژیکی وضو , پیوند زیبای آن با فریضه ای همانند نماز را به خوبی نشان می دهد. به هنگام پرداختن به نماز , سیل انرژی عظیمی بر نمازگزار جاری می شود. تمیز بودن کانالهای انرژی فرد و فعال بودن چاکراهای وی , باعث می شود تا انرژی الهی به میزان بیشتری جذب و درک شود و به طور کلی پتانسیل نمازگزار برای مبادله میزان انرژی بیشتر فراهم شود. لذا توصیه می شود قبل از پرداختن به هر عمل دیگری –همانند قرائت قرآن یا دعا خواندن –با وضو باشیم . این عمل باعث می شود تا آنچه که از آن قرائت یا دعا قرار است نصیبمان شود, دو چندان شود. “.

هنگامی که نیت وضو صورت می گیرد؛  “ریسمان روحی” –(که توسط روشن بینان دربالای سر هر انسان مشاهده شده و در افراد معمولی به نازکی تار عنکبوت است ولی در افراد اهل سلوک تا یک سانتی متر می تواند ضخامت داشته باشد) درخشان تر و قطورتر می شود. در واقع محل آن در ساهاسرارا چاکرا (چاکرای هفتم ) است و این چاکرا سرچشمه و نقطه شروع تجلی تمام چاکراهاست. در ادامه باید گفت که هرچه چاکرای ساهاسرارا بیشتر باز باشد؛ گره ها و قفلهای شش چاکرای باقی مانده بیشتر باز شده؛ انرژی هایشان با بالاترین فرکانس های ممکن ساطع می گردد. به محض اینکه چاکرای تاج کاملا” آگاه شود , کار جذب انرژی کیهانی اش به پایان می رسد و شروع می کند به تشعشعات انرژی بر طبق روند خودش و این است آن رمزی که می گویند باید همیشه نیت خیر داشته باشید. با تفکر به نیکی ها و داشتن نیت پاک هر لحظه بر میزان باز شدن ساهاسرارا افزوده می گردد که با قطورتر شدن آن انرژی روحی بیشتری (شیوا) به درون فرد وارد می گردد (وجه خالص انرژی الهی).

حال با شروع عمل وضو , ابتدا صورت را می شوییم , پوست بدن که قابلیت جذب و نگهداری میزان زیادی انرژی را در خود دارد ؛ انرژی های اضافی ناشی از مشغله ها , استرسها , امواج منفی و دیگر موارد است را دفع می کند. ما حداقل در روز سه بار وضو می گیریم و با این کار سه بار پاکسازی، صورت می پذیرد. البته میزان انباشت انرژی منفی در پوست صورت به دلیل حساسیت بیش از اندازه آن، از سایر جاها بیشتر است.

با دست کشیدن روی فکها بر چاکرای فرعی فک تاثیر می گذاریم و این عمل اثر مستقیمی روی سیستم اعصاب و حافظه دارد. از نظر علمی آب قادر است مقدار زیادی انرژی را در خود ذخیره سازد . 

 

اصل مقاله : طب شیعی

http://shiateb.com/?p=630